Våre vennskapsklubber

Halden soroptimistklubb har vennskapsklubber i Herning i Danmark og Katowice i Polen. På årsmøtet blir det valgt spesielle vennskapsklubbkontakter, og disse skal ivareta kontakten og korrespondansen med vennskapsklubbene. De forskjellige vennskapsklubbene har besøkt hverandre jevnlig og har hatt stort utbytte av det. Katowice-klubben var sammen med flere andre klubber fra Polen på besøk i Østfold i 2002.

Vi vil også nevne Strömstad soroptimistklubb. Formelt er ikke dette en av våre vennskapsklubber, men klubben betyr spesielt mye for oss.  Medlemmer i Strömstad-klubben er alltid på Halden-klubbens julemøte, og vi inviteres alltid til Strömstad-klubbens sommermøte, som alltid er spennende og særdeles hyggelig.

Tre av våre medlemmer deltok på Katowice-klubbens 20-årsjubileum i oktober 2016, og vi hadde to gjester fra Polen på vårt 40-årsjubileum 19. oktober 2019.